Zazwyczaj kiedy określa się coś mianem interaktywnego, oznacza to, że zakłada ono współudział odbiorcy w tworzeniu jakiegoś doświadczenia. Nie inaczej jest w przypadku reklamy i marketingu. Reklama interaktywna to inaczej taka, która nie polega na czystym odbiorze treści przez użytkownika. Każdy, kto wchodzi w kontakt z takim rozwiązaniem, ma szansę dostosować przekaz do swoich potrzeb. Stwarza to zupełnie nowe i niepowtarzalne możliwości.
Jaki jest przykład reklamy interaktywnej? Najbardziej znane rodzaje tego typu urządzeń można znaleźć w różnych punktach informacyjnych. W takich miejscach często znajdują się ekrany dotykowe, które użytkownik może sobie spokojnie przeglądać. W ten sposób zazwyczaj dowiadując się użytecznych informacji, ma jednocześnie do czynienia z treściami reklamowymi. Przykładami takiego zastosowania reklamy interaktywnej mogą być punkty informacyjne w centrach handlowych czy na dworcach kolejowych.
Zalety reklam interaktywnych
Na czym polega największa zaleta reklamy interaktywnej? Generalnie rzecz biorąc, pozwala ona na dostarczenie szerokiego spektrum informacji o użytkowniku. Poprzez zaproszenie odbiorcy do interakcji zostają wygenerowane dane dotyczące choćby czasu poświęconego na przeglądanie konkretnych treści marketingowych. Dane te mogą zaś przydać się podczas projektowania przyszłych rozwiązań.
Ekrany dotykowe i reklamy interaktywne są znakomitym źródłem danych dotyczących skuteczności określonych treści marketingowych. Dzięki nim można projektować rozwiązania, które nieustannie będą coraz bardziej dopasowywały się do potrzeb odbiorców i pozwolą na robienie lepszych kampanii. A o to przecież chodzi w marketingu.
Reklama interaktywna to świetna alternatywa wobec zwykłych metod marketingowych. To coś niestandardowego, a wiadomo, że wszystko, co nowe i inne, rodzi zainteresowanie. W związku z tym niewątpliwie warto korzystać z reklamy interaktywnej jako głównego lub jednego z kanałów przekazywania treści marketingowych.