• Audio Art
  • Audio Art
  • Audio Art
  • Audio Art
  • Audio Art
  • Audio Art

Czym są systemy Digital Signage?

czym-sa-systemy-digital-signage-624x417

Mijamy je na co dzień, w miastach i mniejszych miejscowościach, w autobusach, sklepach i budynkach użyteczności publicznej. Za anglojęzycznym terminem Digital Signage kryją się informacyjne i reklamowe monitory. To jeden z elementów komunikacji cyfrowej, spomiędzy marketingu i technologii, który używa się do przyciągania i porozumiewania z klientami. Zaliczają się do nich nośniki elektroniczne i projektory, które wyświetlają reklamy, komunikaty i inne informacje np. w witrynach sklepowych, na dworcach, lotniskach, w centrach handlowych, budynkach czy windach. Ekrany (projektory, telewizory, ekrany LCD), które są nośnikiem, są niewielkiej wielkości i bardzo przydatne, a także proste w obsłudze. Sprawdzą się tam, gdzie potrzebna jest komunikacja z klientami, czy osobami korzystającymi z danych usług czy budynku. Integralnym elementem systemu jest cała także infrastruktura zarządzania siecią monitorów.  

Zalety Digital Signange

Niewielkie rozmiary monitorów do Digital Signage pozwalają zamontować je w wielu miejscach.  Informacja wyświetlana tym sposobem pojawia się na wielu nośnikach, w sposób zautomatyzowany, dzięki programom komputerowym bądź aplikacjom. Wielką zaletą jest dopasowanie przekazu – dostarczamy wiadomości, komunikaty, kampanie reklamowe do konkretnych miejsc, w konkretny sposób – playlisty w systemie są elastyczne, mogą zawierać wiele plików, o określonym rozmiarze i określonych formatach, w formie statycznej (zdjęcia, grafiki, teksty), interaktywnej (dotykowe infografiki), jak i video (krótkie filmiki). Komunikaty są krótkie, nie dłuższe niż 30 sekund, ale jest możliwość wyświetlania dłuższego przekazu. Dzięki zautomatyzowaniu, system ten jest łatwy w obsłudze i atrakcyjny dla reklamodawców, administratorów budynków, hoteli i restauracji, a także instytucji zarządzających miejscami publicznymi. Dostarczane komunikaty mogą usprawnić działanie instytucji czy firmy – panować nad kolejką np. w urzędzie, dostarczać komunikatów dotyczących pociągów na dworcu, czy rejsów na lotnisku. Informacje można przeplatać z reklamami – Digital Signage łączy zatem funkcję komercyjną i informacyjną.

Montaż i obsługa technologii

Profesjonalne firmy zajmujące się nowymi technologiami są w stanie zapewnić zarówno nośniki, jak i software, do zintegrowanego zarządzania treścią systemu Digital signage. Obsługa polega na montażu w miejscach uzgodnionych z klientem nośników – telewizorów, ekranów LED, monitorów, a także zapewnienie infrastruktury cyfrowej do obsługi całego systemu. Ważny jest wybór software’u, który pozwoli z poziomu komputera czy aplikacji dodawać nowe informacje, zmieniać porządek playlist, wymieniać pliki, a także ustalać priorytet wyświetlania. Choć może brzmieć to skomplikowanie, systemy Digital Signage są łatwe w obsłudze, intuicyjne, elastyczne i atrakcyjne wizualnie. Sprawdzają się świetnie – czy to w sklepach, w witrynach sklepowych, info-kioskach,  pojazdach komunikacji zbiorowej, a także w budynkach użyteczności publicznej lub komercyjnych. Dzięki nim możemy dostarczać niezbędnych informacji, usprawniających ruch czy funkcjonowanie firmy, a także zdobyć dodatkowy i skuteczny nośnik reklamowy.

Zainteresowany naszą ofertą? Zapraszamy do współpracy!